72 meter de lucht in met 6 Rossen maar de eindpijp stond scheef.

Dus nog even met het bakje ophoog om wat kabels te spannen.

Fout, bij het spannen sprong de klem los, en met de kraan kon  je daar niet bij.

Het bleef rustig bij de jongens ondanks deze flinke tegenvaller, de mast moest weer plat.

Inmiddels werd de soep maar aangerukt

Het initiatief werd hierdoor genomen door de machinist zelf, met de woorden zoveel voorwerk een half uurtje en je hebt hem weer plat.

Het is jammer maar het is niet anders.

Een monstermooie constructiemast van 72 meter moest weer naar beneden

helaas niet een binnen een half uur de lus van de sjorband kreeg de machinist niet in de haak.

Na tig pogingen en 2x de lus aanpassen lukte het eindelijk.

Maar wel €250 extra voor de kraanhuur.

De Zender en eindtrap een 4x CX250b goed voor ruim 1700 watt werkte perfect.

Helaas weer een tegenvaller, een hevige brom in de modulatie en er niet uit te krijgen ook.

Een groundloop isolator bracht de oplossing voor het probleem.

Hier bleef het niet bij, op het moment knalde ook de elco van de koeling van de CX eraf.

Ook die werd dus vervangen en alles bleek nu goed te gaan totdat een shovel door de kabel van de modulatie reed.

Pfff veel ging mis vandaag maar ook veel goed.

Ondanks deze pech werd er niet gezeurd en het humeur werd er ook niet anders van.

Maar alles wel 5 uur later dan gepland.

Tijdens de testuitzending verliep ook alles goed.

Totdat de varia doorbrandde.

De variac van de CX kan het niet aan er moet een zwaardere komen.

Een Etherpiraat uit de buurt kwam aangerukt met vervangende Variac nu een 40 Ampère ipv de 25 ampère

Filmpie Mast 1    Filmpie Mast 2 Filmpie niet zichtbaar download div-x Codec

 

72 Meter en 6 Rossen

Op dit moment wordt de poging gedaan om de mast recht te trekken

 

 

 

Het vakwerk van de machinist om de haak op deze grote hoogte precies in het oog te krijgen

Met verrekijker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 van de rossen

en koppelbalk

 

 

De Cx eindtrap

 

 

Trafo 300volt voor de gloei voor de cx

 

Variac een bekende weer

Bovenste meter werd gebruikt voor de stuurzender

 

Voeding CX

En of dat zwaar is

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dit is niet de studio maar afstemming voor de remote

RDS

Stereocoder

Reparatie Koeling