23 September 2005
Op weg naar de Marathonzender Maol wat Aans vanuit Twente.
Door de bossen richting dit station en uiteraard was ik weer helemaal de weg kwijt.
Daar aangekomen stond de mast al overeind op een hoogte van 28 meter.
Helaas was ik net te laat voor het inschakelen van de zender. Bij aankomst was de zender net 5 minuten aan de band.
De telefoon rammelde al goed en de verzoekjes stroomden binnen.
De locatie is hier ook uitzonderlijk te noemen, weer in een horecagelegenheid.
Het blijft gewoon prachtig om te zien dat horeca en piraten goed samen gaan, terwijl er zo'n ophef over was.
Onzin dus. Een kwestie van nemen en geven en tolerant met elkaar omgaan.
Dit piratenstation had een mega aantal leden, namelijk 16 in totaal.
Zover ik weet heb ik dat niet eerder mee gemaakt dat er zo'n eenheid was betreft het aantal piraten.
Helaas stond de mast op 28 meter en eigenlijk moest die op 38 meter komen.
Er waren problemen met het gewicht van de mast.
Normaal staan in deze mast 2 rossen, die de motor eenvoudig omhoog kan trekken.
Als het goed is gaat deze mast de volgende dag toch omhoog en geprobeerd wordt om deze met de hand op te lieren.
Tot zover moeten ze het doen op deze hoogte en met 4 rossen.
De studio was goed ingericht en voorzien van de nodige apparatuur.
Bij deze studio werd enkel van single gedraaid.
De zender was net nieuw en stonk nog van nieuwigheid in de ruimte waar die stond.
Ach ja, dat is over een uurtje wel weg, vertelden ze.
Een dubbele blf278 stond hier opgesteld met een vermogen van 700 watt.
Helaas heeft deze marathonzender de uitzending niet kunnen voltooien. Zondag 25-09-2005 rond 09.50 werd de zender in beslag genomen door Dhr T. Brouwer.
Jammer en spijtig, maar in elk geval hebben ze dit weekend een paar gezellige dagen gehad en muziek voor u en mij gedraaid.
Gecondoleerd met het verlies van de zender en tot de volgende keer was top voor elkaar
De motor die de mast omhoog moest trekken
Het onderstel waar de complete mast op staat
Apparatuur
Soundprocessing
Het complete autopark van AT lag hier ten inzage op de bar
De eindtrap de nieuwe dubbele Mosfet
Stuurzender
Mooi hé zo'n kenteken plaat 97.0
Voor mij ook weer herkenbaar