19-01-2008      Lancia en de Stuntvogel                                 Door Gup

Dit keer ging ik wat later op de avond een impressie maken bij het welkende station Lancia en de Stuntvogel. Dit team kende enige tegenslagen voordat de zender aan ging. De mast, 5 x 8 meter uitschuifbaar, was weer ingestort omdat er een staalkabel knapte. Uiteindelijk ging de zender aan, maar niet met de power die je van het team zou verwachten.

Zender en mast

De zender was in dit geval een elenos T2000 goed voor 2 kW. Eerst was de planning om een 5 kW-zender erachter te zetten maar vanwege de geringe masthoogte ging dat niet door. Er zijn geen afbeeldingen van de zender omdat die 1 kilometer verderop stond. Het was voor mij rond dat tijdstip onmogelijk om daar te komen. Er werd natuurlijk gedraaid met een straal verbinding.

 

De mast had nu een lengte van 18 meter in totaal. Dit omdat de mast niet kon worden uitgeschoven door de geknapte staalkabel. Normaal heeft de mast een hoogte van 45 meter. Deze mast is overigens te koop voor geïnteresseerden. 

Soundprocessing

Het mengpaneel bij dit station was van het merk D&R en wel de Airmate. De CD-spelers waren van het merk Sony en er was ook een minidisc aanwezig van Sony. Er werd bij dit station ook veel met te computer gedraaid.

 

Voor de spraak gebruikten ze een Behringer B2 membraan microfoon, die versterkt werd door een voiceprocessor. De insturing werd bij dit station uitgelezen via een modulatiemeter. De soundprocessing bestond uit het bekende Omnia-apparaat dat prima zijn werk deed. Een goede sound.  

Studio

De studio was dit keer tijdelijk en uitgeleend door een bekende van het team. De studio stond in een omgebouwde garage. Alleen deze keer vanwege de verjaardagsuitzending van de Stuntvogel.  

Een heel nette bar hadden ze achter in de hoek geplaatst en met het audiogedeelte en een paar koelkasten en slingers was het feestje compleet. De ruimte was groot zat en werd bezocht door vele bekende piraten in.  

Tot slot wil ik het team bedanken voor de drankjes en tot een volgende keer.